سفارش تبلیغ
صبا ویژن

الکترونیک و برنامه نویسی قدرتمند

برنامه نویسی ؟

در دنیای پر ازدحام امروزی برای انجام تمامی کار های خود به راحتی می توانیم با وسایل الکترونیکی که در اختیار ما قرار دارد تمامی کارهای خود را انجام دهیم بدون اینکه وقت ریادی را صرف نماییم .

تمامی این وسایل الکترونیکی مثل گوشی های هوشمند و لپ تاپ و... کار ما را اسان نموده اند و این یه کا را به کمک برنام هاو  نرم افزار ها  انجام می دهند با کمک این برنامه ها که توسط برنامه نویسان نوشته شده اند به راحتی می توان کار هایی که در نظر داریم را بدون کوچکترین  اتلاف وقت انجام دهیم .

برنامه نویس کیست ؟

برای بهره بردن از برنامه ها یی که ما را در انجام کار ها و خواسته هایمان یاری رسانند نیاز است که برنامه ها با توجه به کار کردشان توسط شخصی طراحی شوند و سپس برنامه نویسی ان شروع شود .برنامه نویس با تحربه و مهارت کافی کار را شروع می کند و اینکار را با نوشتن کد هایی انجام می دهد یک متخصص برنامه نویسی دارای تجربه و مهارت زیادی است و نسلط  کامل به زبان برنامه نویسی  دارد و می تواند کد هایی را مطابق کاربردشان بنویسد . نوشتن کد ها زمان زیادی را صرف می نماید اما نتیحه کار فوق العاده است .

برنامه نویسی و الکترونیک ؟

تمام وسایل الکترونیکی برای اسان نمودن کار های ما ساخته شده اند که به راحی میتوان بین قطعات الکترونیکی و قسمت نرم افزاری هماهنگی  ایجاد کرد و خواسته ما را براورده سازند.

موتورهایی که ساخته می شوند و ما برای مقاصد مختلف از ان ها استفاده می کنیم  را به وسیله دستگاه هایی باید مورد تست قرار بگیرند تا درستی کار کرد ان ها مورد ارزیابی قرار گیرد و مورد تایید قرار گیرد و مجوز ساخت به ان ها داده شود .

برای مورد ازمون قرار دادن این موتورهای الکتریکی به دستگاه تستی احتیاج  داریم  که تمامی مقادیر موتور مثل دور و گشتاور و دما و .. 

را برای ما مورد ازمون قرار دهد و درستی ان ها را به ما نشان دهد .برای این منظور دستگاه های تست موتور های الکتریکی ساخته شده است که قسمت مکانیکی و قسمت نرم افزاری دارد همانطور که در مطالب بالا نیز ذکر شد قسمت نرم افزاری ان با نوشتن کدهای برنامه نویسی کا را انجام می دهد و برنامه نویس متخصص این کد ها را با مهارت وتجربه زیاد می نویسد و باعث می شود دستگاه تست موتور الکتریکی به درستی طبق فرمان های ما کار نماید .

دستگاه تست موتور الکتریکی چیست ؟

دستگاه های تست موتور الکتریکی برای ازماش موتور های الکتریکی ساخته شده مورد استفاده قرار می گیرند تا در صورت هر گونه خطا در ساختشان دوباره مورد بازیابی قرار بگیرند برای این منظور از دستگاه دینامومتر استفاده می کنیم دینامومتر که انواع مختلفی دارد و کار بردهایی مختلف که هر کدام برای منظوری خاص مورد استفاده قرار می گیرند دینامومتر ادی کارنت برای تست موتور های الکتریکی استفاده می شود و موتور های الکتریکی را مورد ازمون قرار می دهد در کنار دستگاه دینامومتر رک کنترل برای کنترل دینامومتر نیز وجود دارد که این رک کنترل دارای نرم فزار جهت کنترل دستگاه می باشد که همانطور که ذکر شد نرم افزار دارای کد های برنامه نویسی شده است که این کد ها دستورات لازم را برای ما صادر می کنند و رک کنترل ان را انجام داده و دینامومتر ادی کارنت را کنترل می نماید .